HASTA SORUMLULUKLARI
- GENEL SORUMLULUKLAR
- Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
- Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.
- Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapabilmelidir.
SOSYAL GÜVENLİK DURUMU
- Hasta; sağlık,sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
- Hasta; sağlık karnesinin ( Bağ-kur, Yeşil kart gibi ) vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
- SAĞLIK ÇALIŞANLARINI BİLGİLENDİRME
- Hasta; yakınmalarını,daha önce geçirdiği hastalıkları,yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığı ile ilgili bilgileri tam ve eksiksiz vermelidir.
- HASTANE KURALLARINA UYMA
- Hasta; başvurduğu sağlık kuruluşun kural ve uygulamalarına uymalıdır.
- Hasta;Sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır.
- Hastanın; tedavi, bakım ve rehabilitasyon süresince sağlık çalışanları ile iş birliği içinde olması beklenir.
- Hasta; randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
- Hasta; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
- Hasta; hastane malzemelerine verdiği zararı karşılamak zorundadır.
- TEDAVİSİ İLE İLGİLİ ÖNERİLERE UYMA
- Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
- Hastanın; tedavisi ile ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konuşu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.
- Hasta; sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planın beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekir.
- Hasta uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.
HASTA HAKLARI
BU SAĞLIK KURULUŞUNDA, SAĞLIK HİZMETİ ALMAK İÇİN BAŞVURAN HERKESİN
- HİZMETTEN GENEL OLARAK FAYDALANMA: Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden yararlanma.
- EŞİTLİK İÇİNDE HİZMETE ULAŞMA: Irk, din, mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefesi inanç ve ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya
- BİLGİLENDİRME: Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,
- KURULUŞ SEÇME VE DEGERLENDİRME: Sağlık kuruluşunu seçme değiştirme ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetinden faydalanma,
- PERSONEL TANIMA SEÇME VE DEĞİŞTİRME: Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiblerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,
- BİLGİ İSTEME: Sağlık kurumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü ve yazılı olarak istemeye,
- MAHREMİYET: Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmetlerini almaya,
- RIZA VE İZİN: Tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,
- REDDETME VE DURDURMA: Tedaviyi reddetmeye ve durdurmaya,
- GÜVENLİK: Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,
- DİNİ VECİBELERİNİ YERİNE GETİRME: Kuruluşun imkanları ölçüşünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirme,
- SAYGINLIK GÖSTERME: Saygı, itina ve ihtimam göstererek, güler yüzlü, nazik şefkatli sağlık hizmeti almaya,
- RAHATLIK: Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültü ve rahatsız edici bütün etkenler bertaraf edilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya,
- ZİYARET: Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usul ve esaslara uygun ziyaretçi kabul etmeye,
- REFAKATÇİ BULUNDURMA: Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye,
- MÜRACAAT ŞİKAYET VE DAVA HAKKI: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü müracaat ve dava hakkı kullanmaya,
- SÜREKLİ HİZMET: Gerektiği sürece, sağlık hizmetlerinden yararlanmaya,
- DÜŞÜNCE BELİRTME: Verilen hizmetler konusunda düşüncelerini ifade etmeye,
HAKKI VARDIR.